Příspěvky ve výzvách

Mrkni se na vybrané příspěvky ze všech výzev. Bohužel, nemohl jsem ocenit všechny, ale každý příspěvek určitě stojí za pozornost. Děkuji za všechny splněné výzvy, které mi přišly. Smál jsem se u nich, někdy mi bylo i trochu smutno, ale nejvíc ze všeho jsem měl pocit, že je na světě spousta skvělých dětí! 

Šampioni 6. výzvy

Vymysli příběh, který by se mohl stát v deskové hře

Vyhlášení 15. 5. 2020

Zdravím u posledního vyhlášení mých výzev. Tentokrát to bylo těžké přímo pekelně. Děkuji za krásné příběhy, kterými jste mi zpestřili tento podivný čas. A děkuji, že jste se mnou hráli. Bylo to skvělý a pro mě v mnohém inspirující. Jsem rád, že jsem vás všechny poznal. Jste skvělí kámoši! Lepší bych si nemohl přát. 

První šampionem v tomto posledním kole se stává Kryštof ze ZŠ Libčice nad Vltavou se svým filmem Černobílá láska

Druhým šampionem se svým příběhem Putování s dinosaury se stává Vítek ze ZŠ Dobřichovice. 

Třetí šampionkou se svým příběhem o mých oblíbených hrách Carcassonne a Catan se stává druhačka Majda ze ZŠ Drtinova. 


Šampioni 5. výzvy

Vymysli zlepšovák, udělátko nebo rovnou celý vynález.

Vyhlášení 8. 5. 2020

Škoda, že nežiju v budoucnosti. Díky vám a vašim vynálezům, udělátkám a zlepšovákům bude totiž budoucnost plná pohodlí a zachráněný přírody. Nápadů mi od vás dorazilo spoustu! Tentokrát jsem jsem poprosil mámu, tátu i Margaret, aby sami za sebe vybrali vynález, který se jim líbí nejvíc! 

Prvního šampiona vybírala mamka. A asi se nebudete divit, že si vybrala úžasný vynález od Honzy V. ze ZŠ Vybíralova, tzv. Mamkodrbač na drbání zad. Jedná se o křeslo s drážkou uprostřed s automaticky poháněnými lopatkami na drbání. Souhlasil jsem pod jedinou podmínkou - že mi ho bude půjčovat. 

Táta vybral zlepšovák Jen dům na kola od Šimona M. ze ZŠ Albrechtická, který Šimon vyrobil se svým tátou. Rozhodl se, že něco takového spolu vyrobíme taky, protože táta potřebuje místo, kam by schoval prototyp Obraceče pionýrů. Tak nevím... 

Poslední vynález vybírala sestra Margaret. Její volba jasně ukazuje na její hlavní povahový rys, a sice lenost. Zvedák (z) postele vymyslel Vítek ze ZŠ Dobřichovice. Podrobnosti se můžete dočíst v přiloženém manuálu:

Nedalo mi to. Nakonec jsem svojí speciální šampionku vybral i já sám. Dneska je to Štastná sklenice od Aničky ze ZŠ Drtinova. Jak to funguje? 

Tenhle vynález má udržovat rodinu v pohodě a pomáhat lidem nezapomenout na hezké zážitky a okamžiky. Pokaždé, když se vám něco povede nebo když vám něco udělá radost, napište to na lísteček, schovejte si třeba vstupenku nebo drobnou věc, která vám to připomene a hoďte ji do Štastné sklenice. 

Takhle můžete střádat zážitky a hezké chvilky až do konce roku, do Silvestra. Pak se celá rodina sejde u stolu, Štastná sklenice se otevře a jeden po druhém můžete vytahovat papírky, vstupenky a všechny drobnosti a vzpomínat na krásné chvíle, které jste spolu prožili. Aniččina rodina má takovou Štastnou sklenici doma už pět let a prý je to moc hezká věc. 

Líbí se vám ten nápad? Mně moc. Tak, a tím končím vyhlašování šampionů v tomto kole. Teď už musím spěchat... potřebuji najít sklenici, nějaké nůžky a ozdoby, abych takovou sklenici vyrobil i pro svojí rodinu. Přidáte se? 

Tady najdete další vynálezy, které se mezi šampiony už nevešly... 

Jak využít vodu z okapu vymyslel Martin ze ZŠ Drtinova


Jonáš ze ZŠ Kladno vymyslel, jak nejlépe vyndavat klapky z klávesnice. 


Váháte nad budoucím povoláním? Staňte se Vtipařem! 


Kočkohladič pro milovníky koček od Standy ze ZŠ Libčice (tohle určitě zabere!)


Ríša ze ZŠ Gen. F. Fajtla vymyslel nedobytné prasátko. 


Robota na žehlení od Ondry ze ZŠ Glowaczkého ocení určitě každá domácnost. 

Mrkněte na vynález na obnovu přírody od Lucky ze ZŠ Mendelova


Nikola ze ZŠ Kladno myslí na děti s alergií.


Nebaví vás čistit si zuby? Zkuste to s kartáčem na zuby od vynálezců ze ZŠ Polesná


Víte, co je Einstain 5000X? Mrkněte na to! Vynález nám poslal Šimon ze ZŠ Libčice nad Vltavou. 


Šampion Táda ze ZŠ Libčice tentokrát přišel s revolučním vynálezem navlékače rukavic! 


Skvělý držím na mobil od  Alenky ze ZŠ Glowaczkého

Tomáš vynalezl, jak udělat dobrou náladu celé rodině. 


Fofrpis vymyslela Maruška ze ZŠ Kladno. 


Nejlepší vlak na světě od vynálezců ze ZŠ Polesná


Od Filipa ze ZŠ Mikulova dorazily vynálezy dva. 


U Filipa ze ZŠ Gen. F. Fajtla leští celá rodina. Nevěříte? Mrkněte se! 


Vlajadlo vymyslela Kristýnka ze ZŠ Chodov.


Šampioni 4. výzvy

Vymysli, jak by mohla škola fungovat po koronavirové době.  

Vyhlášení 1. 5. 2020

A máme tu další vyhlášení mojí výzvy. Ani tentokrát to nebylo jednoduché, což už mě vůbec nepřekvapilo. Líbilo se mi, že jste se napříč školami shodovali na některých věcech - rádi byste měli víc prostoru k samostudiu, chcete se učit venku, líbí se vám, když učitelé natáčí videa na youtube a známky pro mnohé z vás nejsou tak důležité. Hodně se mi líbil i nápad i páťáka Honzy ze ZŠ Rakovník, který si myslí, že by bylo dobré se na podobné situace připravovat pravidelně a že každý rok bychom po dobu jednoho týdne měli trénovat domácí výuku ve všech školách v republice. 

Ani tentokrát se nedokážu vyhnout speciální ceně, tentokrát pro Tadeáše, šampiona ze 3. výzvy. Jenomže chápejte, copak jsem mohl jeho rozhovor s docentem Brundibálem Bábrdkou nechat jen tak? 

První šampionkou se v tomto kole stává Renata H. z 5. třídy ze ZŠ Mendelova. Moc pěkný povídání, Renato, vážně! 

Druhým šampionem se stává Jakub K. ze 6. třídy ze ZŠ Kladno Moskevská. Je fajn, že o změnách přemýšlíte i vy na druhém stupni. 

Tuhle cenu dívence ze ZŠ Vratislavova dávám moc rád. Vážně. Já vím, že vám to možná může připadat hodně krátké, ale ne každý to má v životě jednoduché a tahle dívenka mě potěšila víc, než si asi ona sama umí představit. Gratuluju, malá šampionko! 

Speciální cena tentokrát putuje šampionovi předchozí výzvy Tadeášovi ze ZŠ Libčice nad Vltavou. Jestli jste se dneska ještě nezasmáli, pusťte si video! Já bych do školy ředitele Bábrdky chodil moc rád. Vážně. Jen ještě musím zjistit, co to jsou ty herní konzole a džampárk. 

Na spoustu chytrých návrhů, jak zlepšit školu po době koronavirové, se můžete mrknout zde. 

O tom, jak by mohla vypadat škola Besedárium, vám v rozhovoru s ředitelem školy Beseádrium poví Honza B. ze ZŠ Mikulova 



Jak by mohla škola vypadat po našem návratu?

Nejvíce by se mi líbilo, kdyby na vyučování byly děti rozděleny do menších skupin podle toho, jak nám to jde.

Také se mi líbí, když mi paní učitelka napíše mail a tam mě slovně pochválí, takže bych zavedl třeba týdenní hodnocení.

Začátek vyučování bych nechal tak, jak je, protože nechci být ve škole i odpoledne.

Zadávání úkolů by mi vyhovovalo stejným způsobem, jakým to probíhá nyní v karanténě.

Bylo by i dobré, kdybych si mohl některé předměty ve škole vybrat sám např. Vv, ČSP a místo toho mít třeba více matematiky nebo počítačů.

Jinak chodím do školy rád, nedovedu si představit, že bych se stále učil doma a neviděl kamarády a Vás 😊😊😊


Chtěl bys, aby učitelé nahrávali některé věci na internet? Ano, člověk se může lépe poučit z chyb.

Bylo by pro tebe fajn učit se někdy s někým starším nebo mladším a pomáhat si navzájem? Ano, navzájem bychom si vyměnili zkušenosti.

A co známky? Ano, známky mi pomáhají se zlepšit.

Nebo bys chtěl, aby učebna vypadala jako u tebe doma v obýváku? Ne, protože mám svou třídu ráda.

Na škole bych změnila: více sportovních akcí, soutěže mezi školami i pro mladší žáky, děti by měli mít více pohybu.


Věřte nebo ne, ale do výzvy se nám tentokrát zapojila i jedna paní učitelka. Mrkněte na video! 

Škola po době koronavirové podle SImči za ZŠ Mikulova


Každoročně by se měl udělat takový zkušební týden ,kde by se vyučovalo přes počítač ,aby nevznikalo nedorozumění a děti si vzaly všechno učení a rodiče za ně nemuseli chodit do školy a brát si sešity a učebnice , co tam děti zapomněly . Byli bychom potom na takové mimořádné situace lépe připraveni . Žáci i učitelé .


Jak bude škola fungovat po koronaviru?

- bude se více používat internet

- bude se více dodržovat hygiena

- více projektů

- zadání na týden který si musíme sami rozvrhnout

- doufám že budeme chodit více ven a budeme si více užívat toho ze jsme s kamarády

- budu umět lépe pracovat s počítačem

- budeme samostatně studovat


Kdyby se nechodilo nějaké dny v týdnu do školy

- měli bychom více času na své kroužky a své zájmy

- učitele nemusí ve třídě sjednávat pořádek

- nemuseli bychom nosit do školy učení a těžké aktovky

- líbilo by se mi, kdybychom zůstali třeba jeden všední den doma (samozřejmě bychom se učili 



Pohádka o dobré víle Vakcíně a zlém černokněžníkovi Covidovi od Majdy H. ze ZŠ Drtinova


Ahoj Vasile,

mě už to doma dlouho nebaví, proto bych se chtěla do školy vrátit alespoň na dva dny v týdnu. Samozřejmě bych chtěla dodržovat různá hygienická opatření a to nejen proto, abych ochránila sebe, ale také rodinu a své kamarády.

Klidně bych do školy chodila po menších skupinkách. Víš, my máme online vyučování rozdělené na dvě skupinky - na holky a kluky, takže bychom mohli chodit do školy po těchto dvou skupinkách. Třeba holky by chodily sudé týdny pondělí, středy a pátky a kluci by chodili úterky a čtvrtky. A o liché týdny by to bylo naopak - kluci by chodili pondělí, středy a pátky a holky by chodily úterky a čtvrtky. Mohli bychom mít vyučování třeba jen čtyři hodiny denně. Paní učitelka by vybrala a rozdělila důležité předměty a vždy by nám řekla, kdy budeme mít jaký předmět.

Kdybychom měli kratší vyučování, tak by nám mohla paní učitelka posílat domácí úkoly navíc do našeho školního emailu a následně bychom je všechny společně zkontrolovali na online hodině, která by byla vždy předem domluvená a tím pádem bychom ten den zůstali i doma.

Abychom si zase zvykli na pravidelné příděly úkolů ve škole, tak bychom se ze začátku mohli třeba učit venku, měli bychom více výletů, například do muzeí a podobně. Podle mě by to bylo i skvělé doplnění učiva.

Také by se mohlo spíše hodnotit slovně, jak vláda navrhla. Protože si myslím, že kdybychom se do škol vrátili v červnu, tak už bychom stejně dohánění známek vůbec nestíhali. A na vysvědčení by nám mohli dát naši učitelé stejné známky, jako jsme měli v pololetí.

Zkrátka by podle mě bylo nejvíce důležité dodržovat ty hygienické opatření, takže nosit roušky, mýt si pravidelně ruce a hlavně si je dezinfikovat. A taky samozřejmě hodně omezit pohyb ve škole, což znamená méně úkolů, abychom měli výhodu také my, žáci.

Ahoj Vasile,

Tereza Veselá

P.S. Pozdravuj Tvou sestřičku Margaret


Kamila, naše šampionka, udělala své nové školy rovnou celé stránky. Líbila by se vám pravidla Nové školy? 

Ahoj Vasile

Po koronavirové době bych nechal pátek jen s online výukou,pondělí, uterý, středa a čtvrtek by se normálně chodilo do školy.  Také bych byl pro ,aby se domácí ukoly zasílaly přes email.

Napadlo mě také, že ve výuce bychom si mohli pouštět na interaktivní tabuli více naučných videí. Líbilo by se mi také, kdyby se psalo méně písemných prací, protože by žáci nebyli tak ve stresu. Také by naší škole a žákům prospělo, kdyby se neznámkovalo: místo známek by se žáci hodnotili, jestli se zlepšili a nebo zhoršili.

Bylo by dobré, kdyby žáci mohli častěji týmově pracovat nejen na projektech. V angličtině by se mohlo používat na procvičování slovíček a gramatiky na interaktivní tabuli něco jako program Duolingo. 

V hudební výchově bych si přál,abychom zpívali modernější písničky nejen s počítačem. V Informatice bychom se mohli naučit psát na klávesnici všema deseti. Na výtvarnou výchovu bych zařídil, aby žáci mohli na internetu vyhledávat nápady,které by pak ve výuce tvořili.


Šampioni 3. výzvy

Poraď Vasilovi

Vyhlášení 24. 4. 2020

Všem vám moc děkuji za pomoc. Nikdy by mě nenapadlo, že mám tolik možností jak situaci řešit. Vyzkoušel jsem postupně všechny vaše rady. Zabralo to a doma už je všechno v pořádku. Jste vážně kámoši! A protože jsem zkoušel úplně všechno, nemůžu říct, která rada byla nejlepší. A nebyl bych to já, kdybych se do toho opět nezamotal. Tři šampiony jsem vybral, to ano. Jenomže pak přišel příspěvek od Kamily, která vyhrála už v minulém kole.  No a já nemohl jinak! Vážně ne! Musel jsem nakonec vyhlásit kvůli Kamile čtvrtou speciální cenu. Věřím, že mě pochopíte. 

Radu plnou kytek poslal 1. šampion Táda z 5. B. ze ZŠ Libčice nad Vltavou. 

Jak by to mohlo vypadat, sehrála v příběhu šampionka Anička Z. z 5. B. ze ZŠ Drtinova. 

Ze ZŠ Drtinova nám napsal i šampion Vojta z 2. B. Jeho dopis rozhodně stojí za přečtení. 

Speciální cena 3. výzvy

Speciální cenu si tentokrát zaslouží rozhlasová hra od šampionky mé 2. výzvy Kamily K. ze ZŠ Mikulova. Hra vypráví o tom, jak někdy dokážeme dospěláky překvapit a nelehká situace se vyřeší sama, aniž bychom se s ní museli příliš trápit. 

Kamila zapojila do výzvy celou rodinu a uznejte, je to paráda! 
Mimochodem, věděli byste, co znamená slovo "melouchář"? A jestlipak to ví vaši rodiče? 

Za rady všem moc děkuji. Některé si tu uložím, abych se na ně podíval, až si zase nebudu vědět rady.

Filip ze ZŠ gen. F. Fajtla

E. P. ze 4. B. ze ZŠ Jungmannovy sady

Aleš Macháček z 5. C ze ZŠ Libicen

E. S. z 5. D ze ZŠ Újezd

Bibi ze ZŠ gen. F. Fajtla

Tomáš K. z 8. C ze ZŠ Černý Most


Šampioni 2. výzvy

Vymysli hru

Vyhlášení 17. 4. 2020

Když jsem tuhle výzvu zadával, neměl jsem vůbec představu o tom, kolik krásných her se mi sejde. Naprosto jste mě překvapili. Hlavně tím, jak jste všechny hry dokázali propracovat. Vybrat vítěze zase bylo nesmírně těžký a řeknu vám, vůbec si to nezávidím, že mám vybrat jenom tři z vás. Je mi jasný, že jste si s tím dali obrovskou práci. Chodily mi nejen pod domácku vyrobené deskovky, ale návody na nejrůznější jiné hry. Zjistil jsem, jak můžu využít papírové divadlo nebo jak závodit s tužkami. Uvařil jsem u kuchařského Člověče, nezlob se. Objevil jsem, jak se dají zahrát v Minecraftu "monopoly" a vyzkoušel si hru, kterou jeden z vás dokonce sám naprogramoval! Jste skvělí kámoši! Fakt! Jsem rád, že můžu alespoň třem z vás poslat odměnu. 

Hra Svět v ohrožení od šampoionky Bibi N. ze ze 6. třídy ze ZŠ gen. Františka Fajtla je naprosto skvělá! Promyšlené herní mechanismy, hezká hrací deska a kromě toho, že si můžete zahrát na zlé viry, zopakujete si přitom zeměpis. 

Ve hře Poklad vrby Mlátičky pro 2 - 4 hráče od desetileté šampionky Kamily K. ze ZŠ Mikulova zažijete dobrodružství ze světa Harryho Pottera. Aby vám vrba drahokam vydala, musíte namíchat správné lektvary. Troufnete si? 

Naprosto propracovaným herním plánem hry Vývoj života mě okouzlil třetí šampion Filip V. ze ZŠ Václava Havla z Poděbrad z druhé třídy. Kromě toho, že si během hry můžete prohlížet super ilustrace, zopakujete si také to, jak na naší planetě vznikl život.  

Jestli vám to nestačí, nechte se inspirovat dalšími hrami.

Vítězka z minulého kola Kamila K. vymyslela skvělé kuchařské Člověče nezlob se. Schválně, dokážete uvařit něco dobrého jen z toho, co vám padne? 


Legrační hra Utíkej, žáčku, utíkej od druháka Vojty ze FZŠ Drtinova


Ve hře Rychlý lup od Hanky P. z FZŠ Mezi školami zažijete jaké to je stát se zlodějem. Budete tím nejlepším? 


I doma se dá vyrazit na Pekelně dlouhou procházku. O tom vás přesvědčí Tonda.


Vydejte se na Stezku odvahy s Karolínou ze ZŠ Komenského

Hra v Minecarftu od šesťáka Artura. Mrněte. 


Máte rádi vystřihovací panenky? Róza ze ZŠ Křesomyslova vám jednu namalovala. 


Nebaví vás deskovky? Postavte si bunkr na zahradě nebo třeba doma z nábytku. 


A co třeba Úkolovaná od SImči? 


Hrajte si na dálku se svými příbuznými nebo kamarády. Jak na to poradí Stefanie ze ZŠ gen. Františka Fajtla


Hru od Tomáše K. si můžete zapařit na svém počítači. 


A co třeba Tanková bitva od Filipa ze ZŠ Mikulova na závěr? 

Deskovka Čtvero ročních období od Nely H. ze ZŠ Veronské náměstí. 


Víte, co je karpologie? Dozvíte se ve hře Všeználek od Petra ze ZŠ Neratovice.


Chybí vám škola? Ve hře Zpátky do školy se do ní můžete vrátit okamžitě. 


Zkoušeli jste písmenkové příběhy? Návod nám poslala A. Z. ze ZŠ Drtinova: 

Písmenkové příběhy (rádi hrajeme s rodiči na cestách v autě)

začíná nejmladší - v duchu si říká písmenka abecedy. Druhý v pořadí ho zastaví.

podle toho na jakém písmenku se zastavil se spolu snaží vymyslet příběh sestavený ze slov začínajících na ono písmenko. Je to velká legrace, nikdo neprohraje ani nevyhraje - všichni musí spolupracovat.

příklad:

Oplácaná octomilka Olina okusovala ouško osamělému osmákovi Oskárkovi.

Ouško oteklo! Odlož obkládek Oskárku. Olizuj okrájené ovoce. Olina odletí oknem.

nebo:

Rozverná reportérka Růžena Radostná rýpla rohlíkem roztomilého rypouška. Rypoušek ryčí : ¨rozpul rohlíček, Růženo! Rozděl rypouškům!)¨


Karanténu zvládnete hravě s hrou Karanténa od Tondy ze ZŠ Chodov


Šampioni 1. výzvy

Vzkaz budoucím generacím

Vyhlášení 10. 4. 2020 

Vybrat šampiony  v první výzvě bylo opravdu moc těžké. Chodily mi od vás dopisy, prezentace, obrázky, videa i básničky od druhé až po osmou třídu. Málem jsem se v těch vzkazech utopil. Nakonec jsem se rozhodl, že neodměním jen tři šampiony, ale hned čtyři. 

Nevyhráli jste? Nebuďte smutní! Další výzvy čekají!

Dopis budoucímu Já od Anny N. z 6. třídy ze ZŠ generála Františka Fajtla z Prahy 9

Song pro Vasila od Kamily K. ze 6. třídy ze ZŠ Veronské náměstí

Speciální Vasilova cena pro jednu z nejmladších šampionek, pro druhačku Johanku B. z FZŠ Drtinova

Jak dopadneme, pokud se nebudeme o své okolí starat, nám prozradí minecraftový král Marek D. ze 4. třídy ze ZŠ Mikulova

Poslali jste mi toho spoustu, tady jen něco z Vašich prací... 

A ještě nějaká videa